Retko se desi da prođe dan, a da se onlajn svađe ili ratovi na Twitter-u ne spomenu u izveštajima novinara zabavnih emisija. Mnogi termini za opisivanje ovakvog ponašanja na društvenim mrežama postali su deo modernog novinarskog izražavanja. U slušaju Kanje Vesta, zadatak menadžmenta i PR timova jeste da ga izbave iz ove veoma moderne medijske oluje… Ili možda ne?
https://twitter.com/kanyewest/status/697199554807099394
Dok popularna kultura prikazuje da su PR stučnjaci oni koji vuku konce, kao bezumni Stiven Stelfok u filmu Kill Your Friends, Petsi u Ab Fab i Sioban Šarp u Twenty Twelve, u 2016. posao je manje usmeren na to da se potencira talenat – akcenat je na ulogama čiji je broj ponavljanja fraze “nemam komentar” sličan broju brisanja Twitter naloga Stivena Fraja.
Društvene mreže imale su veliki uticaj na to kako se posao obavlja: način na koji se vest širi ili pesma, koja se deli putem društvenih mreža sa tradicionalnim obezbeđivanjem sve većeg broja korisnika do kojih je dospela. Sada kada mnoge od najvećih zvezda muzičke industrije odbijaju da daju intervjue, njihov kreativni rad i aktivnosti na društvenim mrežama su jedini načini na koji fanovi mogu da prate njihov svaki korak, novu tetovažu i slično. Nedelju dana na putu sa muzičkom zvezdom možda više i nije nešto čemu novinari imaju pristup, ali na Instagram-u možemo da vidimo šta su doručkovali. Međutim, nije doručak taj koji je uvek na dnevnom redu – i onda kada poznati imaju isključivu kontrolu nad sopstvenim nalozima na društvenim mrežama, rezultat može biti katastrofalan.
“Mislim da umetnici društvene mreže treba da posmatraju na dva različita načina. Prvo, kao sredstvo za zadobijanje fanova i drugo, isto tako važno – kao nešto što mediji koriste kao izvore informacija”, kaže jedan PR koji je želeo da ostane anoniman. “Na kraju krajeva, ako umetnik i dalje ima izlive na mrežama, nijedna strategija se ne može iskoristiti bez njihovog učešća”.
Postoje i oni slučajevi u kojima ispadi poznatih na društvenim mrežama znače i kraj njihovih karijera.
DJ Ten Walls propao je nakon objavljivanja šokantnog posta na Facebook-u kada je homoseksualce nazvao drugom rasom i uporedio ih sa pedofilima. Pevači muzičkih TV takmičenja Džejms Artur i Stiv Brukštajn dospeli su na naslovnice nakon iskazivanja problematičnih stavova onlajn. Još jedan od mnogobrojnih primera je i Sem Smit koji je u kasnim satima loše formulisao tvitove koji su povezani sa rasizmom.
Sličan ispad imala je i Adel, koja je prošle godine za BBC izjavila: Mislim da više nemam problem sa alkoholom, međutim, tvitovala sam u alkoholisanom stanju. Dakle, moj menadžment odlučio je da pre objavljivanja tvit treba da odobri barem dvoje ljudi i da bude potpisan, međutim, to su sve moji tvitovi. Niko ih ne piše, oni ih samo objavljuju u moje ime.
Iako su umetnicima oduzete sve lozinke od društvenih mreža, objašnjava jedan PR, ova vrsta blokade ne funkcioniše baš najbolje.
Ukoliko neko neguje svoju publiku na društvenim mrežama, to ima mnoge prednosti, naravno. Umetnici mogu iskazati svoje ideje i, na primer, predstaviti novi snimljeni materijal fanovima koji će im u realnom vremenu dati povratne informacije, a drugi mogu postepeno izlagati tematsku verziju sebe za ukidanje tabloidnih glasina. Postoji jednostavan način da pokažete drugu stranu neke zvezde: gotovo da jedva prođe sat da Majli Sajrus ne objavi neku svoju fotografiju sa buksnom; Rijana, u međuvremenu, sada rutinski prikazuje fotografije na kojima puši travu, a pre nekoliko godina mediji su je napali jer je uzimala kokain sa ramena svog telohranitelja.
Dok je Kanje Vest izazvao bes nekim nedavnim komentarom, mnogi veruju da su njegovi provokativni istupi na mrežama zapravo deo promotivnog plana. U vreme zvezda koji su od sebe načinili brendove, pažnja je sve. On ima pažnju svetske javnosti usled izdavanja novog albuma i zašto ne bi iskoristio ovaj trenutak za izražavanje i drugačijih stavova, kontroverznih izava i misli kada je već u centru pažnje?
https://twitter.com/kanyewest/status/698422897333784576
Za 99,9% umetnika, užasan PR bio bi izvrgnuti ih ruglu i uništiti karijeru. “U nekim situacijama sam video da neki poznati rade stvari namerno zbog publiciteta, što smatram bizarnim. Ali, neki ljudi se i dalje vode mišlju Svaka reklama je dobra reklama, kaže jedan PR.
Nedavno je procureo Vestov audio snimak sa SNL-a (Saturday Night Live) u kojem Tejlor Svift naziva pogrdnim imenima i poredi se sa Stenli Kjubikom, Pikasom, Eskobarom itd… Izgleda kao da pruža mamac – hraneći medije novim informacijama, štampa postaje još gladnija, a on još pojačava buku. Gde će se to završiti? Nadamo se da su, u slučaju Kanje Vesta, bes i konfuzije koje je izazivao na Twitter-u u poslednjih nekoliko nedelja bili deo njegovog plana. A ako ne, ljudi koji su u njegovoj blizini bi trebalo da se postaraju za to da ga zadrže na sigurnom.
Izvor: theguardian.com
Foto: Miley Cyrus Instagram, pixabay.com